Projekt był częścią zadania rekrutacyjnego polegające na zaprojektowaniu strony głównej serwisu e-commerce. Jako mój motyw przewodni wybrałem firmę mojego taty (w których się wychowałem). Zrobiłem „research” możliwych kierunków rozwoju meblarstwa oraz przeanalizowałem aktualny możliwy zakres pracy z wykorzystaniem maszyn obróbczych już dostępnych w zakładzie produkcyjnym. Mając do czynienia na co dzień z projektantami uznaliśmy że jest to ciekawy kierunek rozwoju.
DOM to firma produkująca trwałe, wysokiej jakości meble pod wymiar. Firma stawia na wysoką jakość i zadowolenie klienta. Meble zaprojektowane są z myślą o trwałości przez lata i stanowią mądrą inwestycję dla każdego, kto chce czerpać zysk z długotrwałej eksploatacji pewnych rozwiązań.
Zadanie polega na stworzeniu strony internetowej, która będzie:
1. prezentować produkt tej firmy,
2. zachęcać klientów do kontaktu zakupu,
3. podkreślać podstawowe wartości firmy
Dodatkowe zabiegi reklama w mediach społecznościowych takich jak: facebook, instagram, youtube (za pomocą postów, zdjęć z realizacji, krótkich filmów, animacji, wizualizacji) wzajemne reklamowanie z kontrahentami
Zakres pracy klienta:
usługi CNC (wycinanie, frezowanie, grawerowanie) projektowanie nowych rozwiązań edytowanie dotychczasowych projektów
Zredagowałem spostrzeżenia i pomysły klientówBudowanie wizji projektuPlanowanie i określenie zakresuInterfejs użytkownika i doświadczenieRuch i interakcje
Przeprowadziłem reserch konkurencji.
Opracowałem plan rozwoju.
Zrobiłem reserch materiałów i tego co możemy wycinać.
Opracowałem własne modele 3D na komputerze.
Stworzyłem background do opracowanych modeli oraz zrobiłem ponad 40 wizualizacji.
Wyciąłem parę modeli/próbek, żeby sprawdzić jak wygląda teoria w praktyce.
Zacząłem rozmowy z dostawcami materiałów.
Interakcje prototypów podzieliłem ze względu na skalę. Projektując mikrointerakcje wziąłem pod uwagę takie elementy jak przyciski w różnych stanach, animacje obrazu, czy przejścia między stronami. Na poziomie makro skupiłem się na przepływie pojedynczego użytkownika.
Próba wywiadu obejmowała mężczyzn i kobiety w wieku produkcyjnym należących do aktywnej zawodowo populacji miasta Warszawa. Wywiad obejmował tematy umożliwiające dotarcie do sedna sprawy, tego jaką użytkownicy mają wizję meblarstwa w przyszłości.
Na podstawie zebranych informacji stworzyłem 3 proto-persony użytkowników odwiedzających stronę.
O tych osobach pamiętałem projektując interfejs witryny, traktując je jako punkt odniesienia w całym procesie. Kolejnym krokiem było utworzenie głównych przepływów użytkowników dla każdego z nich.
Na podstawie rozmów z projektantami jak i wykonawcami opracowałem 3 kluczowe typy użytkowników, dla których stworzyłem nowe rozwiązania projektowe. Postanowiłem się skupić na grupie architektów, projektantów wnętrz jak i projektantów form przemysłowych i wzornictwa. Wszyscy przedstawiciele są twórcami odznaczającymi się bardzo podobnymi potrzebami. Różnice powstają jedynie w skali projektowanego przedsięwzięcia.
Status: młode małżeństwo,
Wiek: 35
wykształcenie: wyższe
zawód: Architekt, projektant wnętrz
zainteresowania: wzornictwo nowoczesna technologia, kreowanie przestrzeni za pomocą parametryki.
specjalizuje się w nowoczesnych technologiach i projektowaniu. Prowadzą własne biuro projektowe w dużych miastach.Lubi wszystko samodzielnie dopilnować.
Motywacja
chęć stworzenia własnej pracowni
chęć stworzenia czegoś ładnego
chęć podniesienia statusu społecznego swoich klientów
chęć stworzenia unikalnej przestrzeni jako własna wizytówka
Problemy
mała rozpoznawalność
Jestem architektem i zajmuję się projektowaniem domów jednorodzinnych oraz aranżacjami wnętrz. Niestety konkurencja pomiędzy projektantami jest coraz większa w związku z czym kluczowe jest zaprezentowanie się jako specjalista w danej stylistyce projektowej. Stukam współpracownika który fachowo podchodzi do zlecenia i w jasny sposób potrafi przedstawić ofertę, etap rozwoju projektu i dopytuje o szczegóły wykonania danej realizacji.
Status: głowa rodziny, doświadczony specjalista
Wiek: 50
zameldowanie: własny dom
wykształcenie: Architekt, projektant wnętrz
Architekt poszukujący konkretnego wykonawcy, produktu oraz informacji.
osoba od lat zajmująca się prowadzeniem wielkich budowli, szuka samowystarczalnych współpracowników
Motywacja
chęć stworzenia czegoś ładnego
zdobycie następnego klienta z polecenia
wynagrodzenie
Cele
chęć podniesienia statusu społecznego swoich klientów
chęć stworzenia unikalnej przestrzeni jako własna wizytówka
Problemy
stara szkoła,
Jestem architektem i zajmuję się projektowaniem architekturą wielkoskalową oraz domami jednorodzinnymi na specjalne zamówienie. Bazuję na marce jaką udało mi się zbudować i liczę że wszyscy współpracownicy wywiążą się z danego zadania w 100% Stukam współpracownika który fachowo podchodzi do zlecenia i w jasny sposób potrafi przedstawić ofertę, etap rozwoju projektu i samodzielnie rozwiązuje małe detale.
Status: małżeństwo,
Wiek: 35
zameldowanie: własny dom/mieszkanie
wykształcenie: inżynierskie
Osoba zainteresowana projektowaniem, wzornictwem i nowoczesnymi technologiami kreowania przestrzeni za pomocą parametryki.
młode małżeństwo interesuje się nowinkami technologicznymi i technicznymi. W ramach samodzielnego urządzania domu/ mieszkania.
Chęć podniesienia statusu społecznego
chęć stworzenia unikalnej przestrzeni
Problemy
wykształcenie inżynierskie, nie projektowe
Jesteśmy młodym małżeństwem których nie stać na projektanta ale mamy zmysł i chęć do zaprojektowania naszego nowego mieszkania w sposób innowacyjny. Zamierzamy krok po kroku samem zaprojektować nasze mieszkanie i potrzebujemy kontaktu z specjalistą na jednorazowe konkretne spotkania. oraz instrukcję obsługi w jaki sposób ograniczyć koszty aranżacji wnętrz.
User Flow/ tworzenie szkieletu
Wireframe został zaprojektowany tak, aby zbudować strukturę i architekturę informacji, a dopiero potem przejść do wizualizacji i interakcji.
Na podstawie moich badań i obserwacji stworzyłem architekturę informacji dla serwisu. Celem architektury informacji było zaprojektowanie prostej i logicznej nawigacji serwisu.
Proces projektowania rozpocząłem od stworzenia makiet lo-fi jako wstępnego szkicu strony internetowej. Na początek zrobiłem listę treści wizualnych i tekstowych, które chciałem umieścić na każdej z podstron.Z tych szkiców wybrałem najbardziej obiecujące pomysły i stworzyłem makiety o średniej wierności, skupiając się na uporządkowaniu treści na stronie.
Całą treść opracowałem samodzielnie, na podstawie własnego doświadczenia oraz informacji nabytych w sieci. Zależało mi na tym, aby cała zawartość serwisu była zgodna z ideologią firmy, trafiała do potencjalnych użytkowników oraz opierała się na zasadach pisania UX (https://greenparrot.pl/blog/ux-writing/)
Przewodnik po styluPrzewodnik po stylu opisuje elementy projektu wizualnego użyte w całym projekcie, takie jak typografia, przyciski, ikony, komponenty, odstępy, paleta kolorów i nawigacja . Dostarczając szczegółowy przewodnik, mogę zapewnić, że ostateczny projekt będzie spójny pod względem wyglądu i użyteczności.(buton- figma- daje możliwość zajrzenie do mojego obszaru roboczego)
Zainteresowanie użytkownikaGromadzenie rozwiązań, które są dla użytkownika najciekawsze, może pomóc w udoskonaleniu systemu projektowego w taki sposób, aby wymiana informacji oddziaływała na styl projektowania najbardziej odpowiadająca zapotrzebowaniu klientów.
Proces projektowania rozpocząłem od stworzenia makiet lo-fi jako wstępnego szkicu strony internetowej. Na początek zrobiłem listę treści wizualnych i tekstowych, które chciałem umieścić na każdej z podstron.Z tych szkiców wybrałem najbardziej obiecujące pomysły i stworzyłem makiety o średniej wierności, skupiając się na uporządkowaniu treści na stronie.
Wszystkie widoczne modele, jak i otoczenia obrazujące sugerowana przestrzeń danego projektu została opracowane i zwizualizowane przez autora strony internetowej.
Badania są kluczem. W tym przypadku skupiłem się głównie na obszarze UI. W prawdziwym projekcie dużo większą uwagę poświęciłbym badaniom UX (szczególnie w pierwszej fazie). Przeprowadzałbym badania jakościowe ( IDI ) i ilościowe ( ankiety ), sortowanie kart podczas projektowania Architektury Informacji oraz testy użyteczności z wireframe'ami Lo-Fi.Lepiej zapytać o drogę, niż zejść na manowce. W razie wątpliwości zadawałbym więcej pytań na grupach UX, aby uczyć się od osób z większym doświadczeniem niż moje.Kontynuować. Utknąłem na niektórych etapach procesu. W takim przypadku powinienem kontynuować, a nie skupiać się na problemie.
Aktualnie jestem na etapie przeprowadzania testów użyteczności prototypów Hi-Fi. Na podstawie przeprowadzonych testów dokonam zmian w wyglądzie serwisu.Zależy mi na responsywności serwisu , dlatego po wykonaniu projektu strony internetowej przygotuję projekt wersji mobilnej serwisu.
Ogromne podziękowania dla osób, które wzięły udział w wywiadach i przekazały mi uwagi, które pozwoliły mi ulepszyć pomysł. W szczególności dziękuję Kinga Michaluk.